Typiskt USA: Juldekoration direkt efter Halloween. =P

Kom precis hem från att ha träffat Elieen (som jag var till Niagara fallen med) och Karro för lite mexikansk mat och sedan en massa glass. Usch så mätt jag blev! Det är lite lustigt här när man går och köper glass; man får provsmaka så många smaker man vill! Haha, känns väldigt ovant och konsigt. provade väl en 4-5 smaker och sedan bestämde jag mig för fyra (man fick 2 skopor men med fyra smaker) bland annat en glass med lingon (stod till och med på etiketten "svenska lingon". Lite roligt var det allt.

Något som är lustigt är att dom redan börjat dekorera för jul här! I Söndags började dom sätta upp julskyltning och julsaker till salu i varuhusen. Väldigt skumt. Bilden nedan är tagen idag 2 November, jag och Elieen:



Igår försökte jag och Karro att leta reda på bussen och ta oss till Eston, det gick inge vidare eftersom den vägen vi behövde gå upp på var i ett dåligt område så vi vågade inte gå dit. Så det blev 1½-2 timmar promenad istället och lite kort på fina hus isället:









Är dom inte vackra husen här? Jag tycker dom är väldigt fina!

Nu är det snart dags för mig att åka till L.A., åker som sagt på torsdag eftermiddag. Fick faktiskt ett mejl från cheaptickets idag som påminnde mig om att jag skulle flyga haha. Hade inte behövt den där påminnelsen, för jag börjar bli riktigt nervös måste jag erkänna, för det är såna här små skitplan. Men men, ska väl förhoppningsvis gå bra.


Kommentarer
Postat av: Lilla trollet

Hej vännen!



haha typiskt USA att julpynta redan..men jaja här hemma iriterar vi oss över att de redan har börjat sälja julpynt.



Det kommer gå bra att flyga skall du se du har ju redan klarat av resan till USA.



Hälsa Joel

Kram

2009-11-04 @ 14:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0