Akuten, Svininfluensa och drogenhet (haha, det är inte så allvarligt som det låter..)

Just nu har jag min sista praktikvecka. Igår spenderade jag en dag på akuten, vilket var väldigt intressant. Vi hade ett trauma fall som kom in där det var intubation, läkemedel som sprutades, hjärtövervakning, röntgen m.m. vilket var intressant att se. Annars var det mycket misstänka svininfluensa, men jag skyddade mig så bra som jag abra kunde. Hade andingsmask, tvättade och spritade händerna så mycket jag kunde och försökte att inte andas när jag klev in i ett rum (det sist nämnda var dock lite svårt...) Idag känner jag mig väldigt trött och orkelös, men håller verkligen tummarna att det inte är någon sjukdom på gång utan att jag bara är trött, stress eller något. (Bli inte uppskrämd hemma nu mamma, det är bara lite trötthet =p).

Idag har jag varit på en avdelning där missbrukare som ska avgiftas vårdades, detta var väldigt intressant. Jag fick sitta med på tre möten med patienterna. Tragiskt nog var många i min egen ålder och hade hållt på länge. Det var alla sortes missbruk; alkohol, tabletter, i.v... Och för många var det inte första gången dom var där.

Jag har försökte plugga lite nu på kvällen också, ligger lite efter så det blir råplugg så fort jag har gjort klart praktiken. Två dagar kvar, imorgon och sen en dag längre fram. JAg och Anneli har i alla fall skickat in PM utkastet som vi gjort om till läraren för att få det granskat och så ska vi väl börja med artikelgranskningen snart. Och sen är det ssk som ledare och Kulturella perspektivkursen som ska göras... Usch jag blir trött bara jag tänker på det.. Ska ta och läsa lite innan jag somnar nu, så ha de så bra alla! Kram Kram!


Härsitter jag på ett glasgolv, 400 meter upp i luften, tyvärr syns ingenting under men jag lovar - det var högt! (Toronto, Kanada)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0