fest, amerikans fotboll och homecoming

Idag är jag riktigt trött och anledningen är att jag kom hem fem inatt och bara sovit till tio ungefär. Att vi kom hem så sent var inte riktigt meningen. Jag, Emily och Karro åkte till ohio State igår kväll för att först vara hemma hos hennes syster och sedan gå till en bar. En jättetrevlig förfest där jag träffade massor med ny människor, diskuterade skillander mellan sverige och USA samt försökte ge svar på frågor om politik i sverige (jag som är världelös på sådant). Sen som sagt utgång på Mc faddens, en bar jag varit på tidigare. Alla i gänget var inte gammla nog; men då heter lösningen fejkID. Det verkar vara otroligt vanligt här och det funkade ju åtminstonde igår. För er som inte vet så är åldersgränsen i USA 21 år för att dricka alkohol.

Mc faddens var lika trevligt som det varit tidigare gånger men killarna tröttnade runt ett så då åkte vi hem till nån ett tag. Där spelades det beerpong och twister. När vi skulle åka hem var vi tvugna att nycklar och bil hos Emilys syster, tror ni vi hittade nycklarna? Nej, självklart inte. Så efter mycket letande gav vi upp och ringde skjuss - så det dröjde enda till 5 innan jag var hemma.


Dave och jag


Karro och Emily

Idag har jag varit på mitt liv första footballgame, kan inte precis påstå att jag förstår mig på spelet. Jag brukar säga som så här; "De tar bollen, springer för sitt liv och resten springer efter". Men det var trevligt en stund i alla fall. Ikväll blir det nog en lugn kväll, är homecoming dans på en bar inatt men tror inte jag orkar ta mig dit. Karro pratade om någon annan fest med, men vi får se helt enkelt.



Pratade med morfar i torsdag föresten och han sa "Tänk att du var så tuff Emelie och åkte alldeles själv till amerika. Det hade man inte trott när du var liten, du var en riktig liten blöt fia."

Ja, tänk att jag kan vara rätt tuff jag med =P
KRam

Kommentarer
Postat av: Maijala

Ja jag gjorde en design, men det går inte att skicka den via mail, fråga mig inte avrför för det vet jag inte. Har försökt flera gånger.

2009-10-11 @ 13:15:59
URL: http://isabellemaijala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0