Underbar natur och besök hos amishfamilj

Ja, idag åkte vi en bit utanför Columbus för att rida och träffa amish folk. 9.00 hämtades vi upp av professor Keuogh och åkte iväg. Vid elva var vi framme och blev tilldelade våra hästar. Karro, som bara har ridit två gånger, blev förskräckt när hon insåg att hon fick den största hästen haha. Jag fick en vacker häst vid namn Candy.


Jag och Candy samt hästskötaren Kate (tror jag). Lägg märke till den mycket
snygga hjälmen =P.

Vi red en timme och sedan hämtade Glenn (som även var med på ridturen) sin golfbil (nej, vad heter det på svenska, heter det så?) och visade oss runt på lägret. På sommrarna har dom barnläger där coh under höst och vinter kommer folk dit och stannar främst över helgerna.


Mary Ann och Karolin i golfvagnen.

Det var otroligt vackert på lägret.

Jag och Karro med vacker bakgrund




Karro, Mary ann och Glenn.

Efter rundturen och ridningen så fick vi träffa Paul och Mary som är ett amish par som har 14 barn tillsammans. De bor i ett hus som Paul har byggt från grunden, de använder ingen energi förutom egen utvunnen energi. De driver ett företag där de tillverkar underbart vackra möbler. Enligt sin tro fick dom inte vara med på kort om dom "poserade", men vi fick ta kort när dom inte visste om. Därför inte så många bilder på dom och inga bilder på barnen.


Glenn, Mary, Paul, jag och Mary Ann.


En 4-5 dagars liten valp. Har inte ens öppnat ögonen än. Supersöt.


Till och med fläktarna hade egna anordningar som Paul hade ordnat. Dom drevs av luft om jag minns det rätt =P


Skafferiet med konserverade frukter och grönsaker. Jag antar att det går åt en del mat när man har 14 barn att hålla mätta. Det här var verkligen en intressant dag! Jag ärväldigt glad att vi fick komma och träffa Paul och mary också, för som Mary ann sa så ahde dom nog inte gått med på det om det inte var för att vi var från sverige. Vi fick föresten fina tandpetshållare med som dom hade tillverkat =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Häftigt !!:)

2009-10-25 @ 12:28:01
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0