Can you be my friend?

Mina amerikanska vänner har kommit fram fint i sverige och jag läser deras bloggar, jag skrattar så jag får ont i magen emellanåt. Är väldigt kul att läsa om deras upplevelser. Dom tror bland annat att alla bor i lägenheter, att dom hus som finns är antingen röda/gula, att vi har konstiga toaletter, att svenskar badar i stället för att duscha och dom är fundersamma över vad vi har för konstig mat på tub (mjukost). Ska bli väldigt kul när jag kommer hem och får umgås med dom, tänker bland annat försöka ta dom till Örebro och Gustasvik samt Marieberg.

Idag på lunchen träffade jag en ny internationell student från Japan, som hade ett omöjligt namn att uttala - jag får kalla honom Tom. Tom var inte så duktig på engelska men han var så söt idag. tänk er följande fast på väldigt tafflig engelska:

Tom: I dont have many friends.
Jag: Oh, you dont?
Tom: No... Can you be my friend?

Haha, tyckte det var så sött och lät väldigt sött i verkligheten - självklart kunde jag vara hans vän.

Idag har jag varit här i 9 veckor, väldigt konstigt. Min kusin Jimmy och min lilla kusindotter Stella ringde upp mig på msn idag, tyvärr var det dålig kvalitet, ljudet var dåligt och gick inte så bra - men jag hann se en glimt av dom på webcamen. Så roligt och lilla stella börjar bli så stor! Men det var roligt att höra ifrån dom i alla fall =).

Ska snart följa med Sujin till banken för att hämta hennes nya kredtikort, dom hade stängt av henne gamla så jag har hjälpt henne att ordna upp det. Föresten så är det helt underbart väder ute idag, tror de är mellan 17-20 grader och klarblå himmel. Ska försöka ta lite kort idag, har kommit på att jag inte visat er så mycket av hur skolan m.m.ser ut. Ska göra det.

Men tillsvidare får ni hålla tillgodo med en naturbild från helgen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0