Karros födelsedag igår =)

Igår var jag och Karoline med några av sjuksköterskestudenterna på någon konferans som följdes av att vi skulle gå och prata med politiker och försvara någon slags fond och olika frågor kring barn/ungdomar (!). Vi kan ju säga som så att inte ens de amerikanska sjuksköterskestudenterna kännde att dom hade något att säga till politikerna. Alla hade mötet uppbokade med 2-3 politiker och ingen av oss studenter var tillsammans utan skulle träffa våra olika grupper utanför kontoret och vi hade ingen aning om vilka de var eller hur många vi var i varje grupp. Politikern jag skulle träffa fanns inte ens på den våning han skulle finnas på, så jag kom aldrig till det mötet och efter att alla hade varit på sina första möten bestämde vi oss för att åka hem Haha. Men förmiddagen var intressant i alla fall och det var bland annat fyra ungdomar där som hade bott i fosterhem som delade med sig av deras berättelser. Dom hade varit hemlösa, rymt hemifrån pga våld m.m. och sen hamnat i fosterfamiljer och det var väldigt fascinerande att höra deras historier och att alla fosterfamiljer faktiskt inte är bra. En tjej hade kännt sig utnyttjad i en av sina fosterfamiljer då hon fick ta hand om hela hushållet, se till att de andra barnen fick mat m.m. Som sagt var det väldigt intressant. Jag skulle själv kunna tänka mig att vara fosterfamilj i framtiden, så därför var det extra intressant att höra om deras åsikter.

Igår var även Karolines födelsedag, så vi åkte med Emily för att äta en god middag. Först skulle vi hämta ut pengar - i en drivethru ATM!  Men det var ju väldigt bekvämt att slippa gå ut ur bilen coh kunna hämta ut pengar Haha. Inte har vi några såna i sverige - eller har jag missat något? Förra veckan såg vi dessutom en drivethru spritaffär - helt otroligt alltså. Amerikaner.  Sen åkte vi ialla fall till Texas roadhouse och åt mat. Till att börja med fick man äta jordnötter som fanns på alla bord och man skulle kasta skalen på golvet! Skumt!




Sen beställde vi mat, och jag tog ett kombinationserbjudande med ceasarsallad, en stor fin köttbit, revbensspjäll och sötpotatis. Så undrade serivötern om jag ville ha houngssmör (tror jag det var) eller någon röra med marshmellows (!) på sötpotatisen. Bara för att det lät så konstigt var jag tvungen att ta det sistnämda.



Jag och Karro köpte även var sin drink för att fira hennes födelsedag. Emily som är 20 är inte gammal nog för att dricka,så hon fick nöja sig med vatten. Denna gigantiska drink kostade 21 kronor!



Efter maten rullade vi iväg och hämtade en kille som jag inte minns namnet på, men som jag träffat tidigare. Han och Emily ville åka till en hokahbar, så det gjorde vi. Det var ett intressant ställe men jag skulle inte gå tillbaka Haha.

Efter detta vart det en tripp till Walmart och sen hem för att sova. 

Imorse kände jag mig inte så pigg när jag vaknade, hade jätteont i öronen och nös som jag vet inte vad. Så jag ringde min professor och pratade med henne eftersom det var tänkt att jag skulle ha praktik idag (en sista dag). Hon tyckte inte att jag skulle gå utan vara hemma och gå till Health center. Haha hemma var jag, men gick inte till health center - vad ska jag där och göra? Jag som inte ens går till doktorn om det inte är jätteilla. Nej lite öronvärk och nysningar är väl ingen fara. Så jag har varit hemma och nu på kvällen känner jag mig bättre.

Föresten är det så mysigt med de kompisarna man har här på skolan och de jag brukar umgås mest med (luncher och middagar i alla fall). Idag åt jag inte mat i skolan utan tog med mig in på rummet och åt här, så nu på kvällen skrev först Red "Hey Emelie. How are you? Long time no see!" (Jag såg honom i förrgår.) Strax efter skrev Willy "Hey Emelie. How are you. I havn't seen you today!". Känns skönt att det märks när man är borta. Kommer sakna mina vänner här.

Nej nu blev detta ett vädligt långt inlägg så nu får det räcka. Ni är väldigt dåliga på att skriva kommentarer. Det kanske inte märks att jag är borta där hemma? Kanske skulle ta och stanna här om så är fallet.... Haha =P.


 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Orka kommentera;) har fullt upp med att läsa all jävla text !:D haha! Varför får hon inte dricka när hon är 20 ?? kram

2009-10-29 @ 13:04:32
URL: http://[email protected]
Postat av: Lilla trollet

Hej snuppa=)

Jag blev nu väldig nydiken på hur denna kmopination av mashmellows på potatis smakade så låt höra en kommentar;)



Kan väl nämna att det är bra här hemma förutom att det börjar bli kallt burr burr.....



Kram

2009-10-29 @ 18:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0