Livet här i Columbus flyter på...

Jag och Laura (min roomie) satt just och diskuterade halloween, som förövrigt är sista helgen i oktober, när det knackade på dörren. Laura som har sängen närmast öppnade och en kille stod utanför och började prata. Plötsligt hoppade en annan kille fram med mask för ansiktet för att skrämmas. Haha snacka om att jag avr glad för att jag satt i min säng som är lite bakom dörren, jag hade fått en hjärtattack!

Fick nyss ett mejl om att en student hade blivit rånad igår när han hade gått från Kroger, matvaruaffären, för att gå tillbaka till campus igår kväll. En bil hade kört fram och någon hade frågat efter vägen, och när killen gick närmre bilen så höll någon upp en pistol och tvingade honom att lämna ifrån sig sina pengar. Så vi får se till att vara lite försiktigare nu. Annars känns det som att det är rätt bra säkerhet, speciell här på campus och det är ofta vakter som går runt här. Haha måste ta kort på min väg till skolan någon dag försten. På ett ställe, utanför en skola finns en skylt "Nonwapon and nondrugs area" och utanför sjukhuset sitter en skylt om att man inte får ha vapen på sjukhuset... För att komma in på akutmottagningen måste man dessutom gå igenom en säkerhetskontroll. Inte direkt som hemma inte =P

Har precis skickat ett mejl till proffessor Keough angående detta, om det verkligen är säkert för mig att promenera till praktiken så vi får se vad hon svarar... Har bara 5 dagar kvar, men i alla fall... Mycket kan hända på 5 dagar =P

Praktiken annars är bra. I måndags var jag på någon avdelning med cancerpatienter, men där gjorde vi inte så mycket mer än dela medicin =P. Igår var jag på en onkologmottagning där sjuksköterskorna uppgifter i pricnip var att samla information av patienterna åt doktorn innan doktorn var in och pratade. Och idag var jag på en mottagning där man gav cytostatikabehandling, det var mycket intressant!



Jag i Toronto på 450 meters höjd =)


Imorgon är det ingen praktik, så då ska jag ta sovmorgon, försöka träna och plugga en del.
Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0