Klädskillnader; Columbus mot Sverige

Kom på att jag glömt berätta om när jag och Stacey var till Polaris, ett köpcentrum dagen innan min födelsedag. Hon skickade ett sms och undrade om jag ville följa med dit en sväng, visst ville jag det. Jag gick runt i myskläder här hemma, men bytte snabbt om och slänge på mig lite smink när jag fick höra att vi skulle iväg till köpcentrumet. Det hade jag dock inte behövt gjoty, för vad möts jag av när jag hoppar in i Stacey bil? Jo, en upprörd osminkad stacey (grälandes med pojkvän i telefonen), iklädd pyjamasbyxor(!) som var vita med rosa prickar på, innetofflor (såna där mysiga med fårskinn och ludd inut i) samt en stor collegetröja. Detta gick hon sedan utan problem runt i köpcentrumet i och ingen verkade tycka att det var konstigt heller.

Dagen efter när jag åkte till Niagarafallen med tyskarna såg jag en liknande syn efter vägen. Klockan var väl en åtta på kvällen och det var riktigt kallt ute- tror ni inte folk kom och gick i såna där "vanliga" tofflor då med - utomhus? Det är ju bra konstigt kan jag tycka. Det är ju lixom inget skydd under dom, de är ju bara skinn/tyg och ull typ.

Men folk här klär sig väldigt ledig när dom är lediga och sen klär man "upp" sig när man ska jobba osv.Träffade en tjej för några veckor sedan som Steven kände; klädd i mysbyxor, STOR collegetröja, keps, osminkad och med håret uppslängd i en toffs. Dagen efter kom en fin, lättsminkad tjej, med utsläppt hår, klänning och smycken och satt sig vid mitt bord (jag satt själv). Det tog säkert 20-30 minuter innan jag förstod att det avr samma tjej! 

Flipflop är något alla har här med, till allt. Till och med när vi var ut och festa för två veckor sedan - tror ni inte att Stacy och Chelsea hade flipflops på fötterna när vi skulle in på barerna? Jo självklart. Haha, lite skillnad mot hemma kan man väl säga. Nehe, jag ska väl försöka vara duktig och få lite pluggat nu.

Ha det så bra alla! Kram


Kommentarer
Postat av: Carin

Lite lustigt det där, när man är van motsatsen. Jag har hört något likande om England ;P

2009-10-08 @ 22:01:47
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0