Ytterligare en dag i Columbus =)

Glömde skriva igår och säga att jag har varit här precis två månader.Förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Nu är det bara 5 veckor kvar här, varav bara 3 är i Columbus. För som jag berättade i förra inlägget åker jag till L.A. i tio dagar (och försöker få med ett besök till Las Vegas med =)). Jag längtar naturligtvis, men samtidigt innebär det att jag snart ska hem. Jag har ju börjat bygga upp ett liv här borta; jag har mina dagliga rutiner, mina vänner, jag reser och får se många olika nya platser och jag lär mig hela tiden något nytt. Jag har ju precis kommit in i livet här! Men samtidigt ska det bli riktigt skönt att komma hem till egen lägenhet, att kunna duscha utan att behöva hoppa undan från vattnet varje gång man hör någon spola i toaletten (bli skållhett då), att få träffa alla där hemma samt att kunna promenera vart som helst utan att behöva oroa sig för att bli pistolhotad och rånad! Lite god svensk mat ska det bli trevligt att få med och att kunna köpa grönsaker utan att behöva betala sjukt mycket för det. Men jag har det helt underbart här borta! =D

Igår blev det spontanshopping, vi började på Walmart där jag köpte en resväska. Den är ltie större än min andra som jag hade med mig hit, och gissa vad den kosta? cirka 300 svenska kronor! Som hittat, den har hjul och handtag som går att dra ut med, perfekt. Det enda som var lite synd är att den är svart och i tyg; jag ville ha en hård rosa väska. Men för 300 kronor så fick jag lov att tänka om, Haha. Sen hamnade vi i Eston, ett shoppingcenter. Där vart det två vanliga linnen för cirka 17 kronor st och en handväska för kanske 170 kronor. Mat på Express Panda - vad gott det är! Och sedan en peanutbuttercupmilkshake från greaters. Dessutom trevligt sällskap av Emily och Karro, kan det bli bättre?


Karro och Emily

Nu sitter jag och väntar på att jag ska träffa Valerie och Lauren för lunch, två av tjejerna som åker härifrån till Sverige för utbytesstudier. Dom åker nu ihelgen och vi har pratat hela tiden om att vi måste ses mer innan dom åker, så nu blir det en lunch =). Ska bli väldigt trevligt. Efter det är det mest plugg som gäller. Känner att jag ligger efter en del, så har som mål att bli klar med en kurs nu och den andra nästa vecka för att sedan bara kunna fokusera på C-uppsatsen.



Bjuder på ytterligare en höstbild från helgen =)

Nehe, nu är det dags att träffa tjejerna och få lite i magen!
Kram

Kommentarer
Postat av: Isabelle

haru köpt mkt kläder??:)

2009-10-20 @ 18:23:18
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0